duminică, 10 februarie 2013

Waffle cu lapte acru

Dupa Revolutie, in cateva locatii din capitala au aparut mici cabanute, avand forma unei mori de vant, in care erau vandute, la preturi destul de mari, waffle belgiene. Pe vremea aceea eram copil, banii de buzunar erau limitati si am avut placerea sa incerc o singura data o astfel de delicatesa. Nu cred ca mai trebuie sa adaug ce impresie puternica mi-a lasat acel grilaj dulce, stropit cu sirop si avand un miros imbietor.
Anii au trecut, am incercat o mare varietate de dulciuri, dar tot am ramas cu gandul la acele waffle, si, cand am gasit sa achizitionez un aparat pentru prepararea lor, nu am mai stat pe ganduri. Am avut de ales intre un aparat de waffle belgiene si unul pentru waffle nemtesti, din acelea rotunde ce se pot separa in forma de inimioare. L-am ales pe cel din urma, gandindu-ma ca produsele acestuia pot fi impartite in bucati mai mici, mai usor de portionat pentru copii.
Primele incercari au avut ca rezultat mai mult niste clatite in forma de waffle, deloc multumitoare, dar am avut noroc sa gasesc o carte numai cu retete pentru waffle, iar aceasta prima incercata a fost un succes, amintindu-mi de gustul stiut din copilarie: waffle crocante la exterior si moi in interior, cu acelasi miros ademenitor si aroma speciala.


INGREDIENTE pentru 8-9 bucati:
125g unt moale
75g zahar
esenta de vanilie
un praf de sare
4 oua medii
250g faina pentru prajituri
2 lingurite praf de copt
125ml lapte acru

PREPARARE:
Untul se mixeaza impreuna cu zaharul, sarea si vanilia, pana cand devine cremos. Ouale se adauga in crema de unt, pe rand, amestecand dupa fiecare.
Praful de copt se amesteca in faina sitata, apoi impreuna se adauga in compozitia anterioara, alternand cu mici cantitati de lapte, atunci cand aluatul devine prea gros.
Compozitia se lasa deoparte timp de 10 minute, timp in care se pune la incins presa speciala pentru waffe.


In presa unsa cu ulei (cu ajutorul unei pensule de patiserie sau un servet de hartie impaturit) si bine incinsa, se pun aproximativ 3 linguri de compozitie, apoi se inchide presa.


Wafflele se coc 2-3 minute, nedeschizand aparatul in primul minut. Pentru a determina gradul dorit de coacere, se pot verifica prin deschiderea presei, aceasta interventie neafectand procesul de coacere.


Wafflele se scot din aparat cu ajutorul unei spatule de lemn si se pun la racit pe un grilaj, niciodata suprapuse mai multe bucati. Aceasta este varianta optima de a obtine waffle crocante la exterior; in cazul in care se asaza pe farfurie, sub waffle se va forma condens si aceasta umezeala va inmuia produsul.

Se servesc pudrate cu zahar sau alaturi de miere, sirop sau dulceata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...