miercuri, 6 februarie 2013

Fursecuri foarte fragede, cu untura

Vizita sorei mele la Medias nu putea sa treaca nemarcata si de o mica aprovizionare cu de untura alba si curata, menita sa imi fragezeasca preparatele dulci pe anul acesta. Eee, au fost numai 2 kilograme, nu cat pentru un an intreg, dar destul cat sa pot scoate cate o punguta din congelator de fiecare data cand vreau sa obtin cele mai fragede fursecuri sau foi de placinta.
Nu este prima oara cand incerc produse cu untura, dar e prima oara cand le si savurez pe deplin; am mai avut o incercare acum muuulti ani, copil fiind, in vizita la rude, in Parang, cand am incercat sa infulec o prajitura abia scoasa din cuptor, iar untura fierbinte mi-a dat somacul peste cap intr-atat incat aceea a fost si singura bucata pe care am mai pus gura. Noroc ca intre timp am mai crescut, am invatat ce e rabdarea, am lasat fursecurilesa se raceasca complet, sa-si piarda izul de untura si sa se fragezeasca frumos. Iar a doua zi au fost si mai bune, si a doua la fel, pana in a cincea, cand s-au terminat, dar tot fara sa isi piarda textura speciala.




INGREDIENTE pentru 25 buc=1 tava:
100g untura (la temperatura camerei)
100g zahar pudra
1 ou mic
coaja de lamaie
50ml lapte
200g faina
1/2 lingurita praf de copt
1 praf de sare

PREPARARE:
Untura se lasa sa se inmoaie, la temperatura camerei, apoi se mixeaza impreuna cu zaharul. Se adauga oul batut cu laptele, coaja de lamaie si, optional, esenta.

Faina se amesteca impreuna cu praful de copt si sarea, apoi se inglobeaza in mixul cu untura, pentru a obtine un aluat destul de tare.

Din acesta se formeaza fursecuri cu spritul, cu presa de biscuiti sau la masina de tocat carne dotata cu extruder pentru biscuiti. Recomand ultima varianta, primele doua fortand cam mult puterea mainilor sau durabilitatea presei.

Fursecurile se asaza in tava acoperita cu hartie de copt, lasandu-se 2 cm intre randuri. In varf li se pot adauga bucatele de nuca sau fructe confiate.


Se coc 25 de minute, la foc mediu, in cuptorul preincalzit. Daca in timpul mixarii nu ati simtit un pregnant miros de untura, in timpul coacerii nu mai scapati :), dar mirosul va disparea complet, pe masura ce fursecurile se racesc.


6 comentarii:

  1. Tocmai am primit un borcan de untura de la mama!:)
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina, daca ai de unde lua untura sunt sigura ca ai incercat-o deja in bucatarie si stii cat de bune ies prajiturile cu ea.
      Eu caut de mult o sursa de untura, dar pe aici nu prea am de unde, a trebuit sa mi se aduca de peste munti :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Se poate intinde foaie din acest aluat si taia apoi cu diverse forme?

      Ștergere
    2. Nu se preteaza la taiat in forme, cel putin nu in cantitatile incercate de mine. O sa caut si o astfel de reteta, multumesc de sugestie. O zi buna.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...