luni, 17 februarie 2014

Prajitura rapida cu gem de prune

Am solicitat reteta acestei prajituri de la mama sotului meu deoarece, dupa ce-am gustat-o, cu totii am fost cuceriti de gustul sau si am vrut sa o am la indemana ori de cate ori ni se mai face pofta. In plus, eu am fost cu atat mai interesata cu cat nu ma asteptam ca dintr-o reteta ce contine ulei si nu unt sa rezulte o prajitura atat de frageda. Initial chiar mi-am exprimat nelamurirea de ce se numeste prajitura in loc de tarta, dar apoi am gustat si textura perceputa m-a facut sa imi recunosc greseala. :)
Va recomand aceasta reteta pentru clipele cand nevoia de dulce este urgenta, iar camara va este de ajutor, adapostind un borcan cu gem de prune.

INGREDIENTE (20x30):
2 oua
100g zahar
coaja de lamaie
esenta de vanilie
100ml ulei de floarea soarelui
300g faina pentru prajituri (sitata)
1 lingurita praf de copt
un praf de sare

+300g gem/magiun de prune

PREPARARE:
Ouale, zaharul, coaja de portocale si esenta se mixeaza cel mult 1 minut, pentru a permite zaharului sa se topeasca.
Se adauga uleiul, apoi faina sitata, anterior amestecata cu sarea si praful de copt.
Se framanta un aluat nelipicios, pentru care, la nevoie sa adauga o mana de faina, daca iese prea umed sau o lingura doua de lapte, daca iese prea vartos (dimensiunea oualelor poate duce la aceasta variatie).



Din aluatul rezultat se da de-o parte o bila ce se va folosi la grilaj.


Aluatul se intinde foaie si se potriveste pe fundul tavii unse si tapetate sau acoperite cu hartie de copt.
Gemul se intinde deasupra aluatului, apoi se potrivesc fasii taiate din aluatul oprit anterior.



Prajitura se coace 25-30 minute la foc mediu, in cuptorul preincalzit.


Se lasa la racit inainte de a fi consumata.


35 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Adina, si eu am crezut-o crocanta, doar privind-o, dar dupa ce am gustat am categorisit-o drept frageda. Oricum, e foarte buna, din multe puncte de vedere.

      Te pupic si iti multumesc pentru vizita.

      Ștergere
  2. Am facut o prajitura dupa aceasta reteta si mi-a iesit, yuhuu!
    In loc de gem de prune am pus gem de zmeura. Un pic cam subtire gemul, ce-i drept, dar gustul e minunat. Si eu care jurasem ca n-o sa fac dulciuri in viata mea, dupa o tentativa de facut tort "diplomat".:)
    Multumiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca, ai inceput cu ceva greut, tortul diplomat are secretele lui, dar ma bucur ca nu te-ai descurajat.
      Toate au un inceput! Experienta isi va spune cuvantul, in timp. Cand am inceput blogul nu trecusem cu mult peste stadiul de facut clatite si, obiectiv vorbind, cu timpul retetele au evoluat in complexitate si reusita.
      Sunt curioasa ce vei incerca pentru data viitoare.

      Mult succes in continuare!
      Ruxi

      Ștergere
  3. Foarte buna si delicioasa.Merge si la cafea dimineata.Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frageda si absolut delicioasa, chiar si după 2 zile.Felicitări pt rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Rămas singur acasa cu baiatul meu de 1 an am făcut o surpriză mamei. A iesit f.bine si cel mai important : buna . Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Wow! Foarte frumos gestul! Si sa nu fi iesit buna, gestul in sine este cel mai de apreciat.

      Sarbatori fericite si pline de astfel de momente frumoase in familie!

      Ștergere
  6. După ce se mixează primele ingrediente și după ce se adaugă făina cu ce se învârte? Se poate continua cu mixerul cu paletele de aluat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, se pot folosi paletele de aluat, dar eficacitatea actiunii depinde de puterea mixerului.

      Ștergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mulțumesc, doar ce am bagat-o la cuptor! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua, am facut prajitura de cateva si a iesit f buna. Acuma am vrut sa o fac fara sa mai adaug zahar. Dar aluatul s-a facut sfarmicios. Stiti cumva de ce si cum il pot repara?

    RăspundețiȘtergere
  10. Gemul de prune cu ce alte gemuri poate fi inlocuit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu orice gem care nu este foarte lichid. Eu am mai incercat cu cel de caise.
      Succes!

      Ștergere
    2. Multumesc, eu neavand gem de prune am folosit gem de capsune si vreau sa va spun ca a iesit minunata! Multumesc pentru reteta!

      Ștergere
    3. Orice include capsuni este minunat! Mi-ai facut o super pofta!

      Ștergere
  11. acum am bagat la cuptor dar am modificat putin pt.ca gemul era cam moale l-am amestecat cu nuca de cocos sper sa iasa !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, imi dai impresia unei bucatarese cu experienta, sa amesteci gemul cu nuca de cocos e intr-adevar o alegere foarte buna.

      Te mai astept!

      Ștergere
  12. Buna draga mea eu acum o bag la cuptor cu gem de citeste iti voi spune rezultatul mai tarziu ms pt rețetă esti o dulce :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si, si? Cum a fost cu cirese? Snt sigura ca buna, dar sunt curioasa cum s-au comportat ciresele, au stat cuminti? :)

      Ștergere
  13. Este super de frumii si sper ca e foarte gustoasă păcat ca nu pot ataca poza

    RăspundețiȘtergere
  14. super buna copii mei sunt incantati cand aud de aceasta prajitura,eu stiu reteta de la bunica mea si imi iese de fiecare data.Ma apuc de gatit

    RăspundețiȘtergere
  15. V-am prins...coaja de lamaie la ingrediente si in compozitie...surpriza,coaja de portocala...dar nu conteaza,cum se termina emisiunea preferata o ...construiesc doar pentru ca am toate ingredientele si-mi place...gustul(aduce cu ceva din copilarie) .Multumesc pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Florinel, m-ai amuzat maxim! Totusi, nu e greu sa ma prinzi, in general sunt o mare ametita. :))
      Una peste alta, fie ca e de lamaie, fie ca e de portocale, coaja citricelor e foarte importanta pentru aromarea aluaturilor si pandispanului, iar pe care dintre ele o alegem tine insa de gusturi.
      Spor la prajiturit! Ai ales una dintre retetele mele preferate.

      Ștergere
  16. Sunt aici pentru a depune mărturie despre modul în care acest puternic vrăjitor numit Dr.DWAN m-a ajutat să-mi repar relația. Mi-a fost zdrobit când logodnica mea mi-a spus că nu mai este interesat să se căsătorească cu mine pentru că avea o aventură cu cealaltă femeie la care lucrează. Plângeam și plângeam în fiecare zi, până când a devenit atât de rău încât am apelat la Internet pentru ajutor, atunci când am citit o recenzie despre marea muncă a Dr.DAWN, apoi l-am contactat pentru ajutor pentru a-mi recupera iubitul, el m-a ajutat să fac o puternică (vrajă de dragoste de reconciliere) și spre cea mai mare surpriză a mea, după 48 de ore în care am făcut vraja de dragoste, logodnica mea s-a întors în genunchi rugându-mă să-l iert. Acum suntem căsătoriți fericiți și toate mulțumirile sunt adresate Dr.DAWN Wonders pentru că m-ați ajutat să-mi salvez relația, puteți contacta Dr.DAWN prin adresa sa de e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    WhatsApp:+2349046229159/
    +3550685677099

    RăspundețiȘtergere
  17. După 5 ani de căsnicie cu soțul meu cu 2 copii, soțul meu a început să se poarte ciudat și să iasă cu alte doamne și mi-a arătat dragoste rece, în mai multe rânduri amenință că divorțează de mine dacă îndrăznesc să-l întreb despre aventura lui cu alte doamne, eu a fost total devastat și confuz până când un vechi prieten de-al meu mi-a spus despre un vrăjitor pe internet numit Dr DAWN, care îi ajută pe oameni cu probleme de relație și căsătorie prin puterile vrăjilor de dragoste, la început m-am îndoit dacă așa ceva va exista vreodată, dar am decis să Încearcă, când l-am contactat, m-a ajutat să fac o vrajă de dragoste și în 48 de ore soțul meu s-a întors la mine și a început să-și ceară scuze, acum a încetat să mai iasă cu alte doamne și ai lui cu mine definitiv și pe bune. Contactați acest mare vrăjitor de dragoste pentru relația dvs. - problema căsătoriei sau a infertilității trebuie rezolvată astăzi prin: ( dawnacuna314@gmail.com )
    sau direct WhatsApp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere
  18. Am încercat mai mult să fac relația noastră să funcționeze, dar soțului meu nu părea să-i pese. și s-a despărțit de mine. Eram confuz și nu știam ce să fac din nou, mai degrabă am luat legătura cu Dr. DAWN. El a făcut o vrajă de dragoste care l-a făcut pe soțul meu să se întoarcă la mine, Acum suntem foarte fericiți de noi înșine. Dr DAWN l-a făcut să realizeze cât de mult ne iubim și avem nevoie unul de celălalt, acest bărbat este pentru REAL și pentru bine. De asemenea, el vă poate ajuta să vă remediați relația ruptă. Contactați-l pe Whatsapp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...