sâmbătă, 4 februarie 2012

Prajitura Napoleon, cu crema fina de ciocolata alba

Au trecut luni de cand mi-am propus sa fac primul meu cremsnit, dar ma temeam prea tare de prepararea cremei de lapte, asa ca il tot amanam. La un moment dat, am cumparat si foile, dar si ele au stat ceva timp neatinse in camara. Apoi, fara sa realizez despre ce este vorba, am si pregatit mult temuta crema, pentru un alt preparat.
Ieri, in timp ce eram intr-un mare blocaj si nu ma hotaram ce sa pregatesc, intru in camara, ma uit la rafturi precum matza in calendar si imi pica ochii pe foile de cremsnit, apoi pe termenul de expirare ... hait, expirau in februarie 2012. :D Hotararea era luata: cremsnit sa fie!
Hmmm! Cremsnit? Mmm, mai bine sa fie sub forma de prajitura Napoleon, adica ceva similar, dar cu o crema mai speciala, pe care o gasisem eu demuuuult intr-o carte, si glazurata cu roz, asa cum am vazut candva pe undeva.
Si au iesit niste bijuterii de prajituri, cu o crema fina ca niciuna de pana acum, de consistenta nuga-ului moale, dar mai cremoasa, plus putina apa de trandafiri (regasita tot in timpul periplului prin camara). Este clar cea mai girly-girly prajitura ... ever!



INGREDIENTE CREMA pentru o tava de 18x24cm:
180g ciocolata alba
200g frisca lichida (Hulala)
1 lingura lichior sau 1 lingurita esenta de vanilie
4 albusuri (130g)
100g zahar (ar merge si mai putin)
3 foi gelatina (1/2 pachet)

GLAZURA:
60g zahar pudra (de preferinta Margaritar)
1 lingura miere
1-2 linguri sirop din compot de visine
cateva picaturi de esenta de vanilie

+3/4 pachet foi de cremsnit

PREPARARE:
Ciocolata se rupe bucatele cat mai mici, apoi se incalzeste pe bain-marie, pana la topire. Pentru a executa corect aceasta procedura, fundul oalei in care se afla ciocolata nu trebuie sa intre in contact cu apa din oala mai mare.
Ciocolata topita se amesteca pentru uniformizare, apoi se lasa la racit.


Frisca lichida se mixeaza pana se intareste foarte bine, se adauga esenta si se mixeaza pana se intareste la loc.
De data aceasta am optat sa folosesc frisca Hulala, deoarece odata batuta sta mai batoasa, dar pentru gust si textura, data viitoare voi reveni la frisca din smantana, mixata cu intaritor. Deoarece din aceeasi cantitate de frisca vegetala batuta se obtine aproape de doua ori mai multa frisca decat din cea din smantana, daca se opteaza pentru frisca din smantana, recomand a se dubla cantitatea de frisca lichida.
Frisca batuta se refrigereaza pana va fi inclusa in crema.


Foile de gelatina se pun la hidratat in apa rece, cat sa le acopere.

Intr-o oala de 2-3 litri, albusurile reci se amesteca usor cu zaharul, iar in acest timp se pregateste apa pentru bain-marie.
Cand apa din oala mare incepe sa fiarba, oala cu albusuri si zahar se asaza deasupra, continuand a amesteca usor cu telul, pana la topirea zaharului.


Odata zaharul topit iar albusurile ajunse la o temperatura de 40 de grade (cat sa te arda usor la deget), oala se ia de pe foc si se inglobeaza, pe rand, foile de gelatina. Gelatina, in contact cu albusurile fierbinti, se va dizolva in cateva secunde.

Albusurile cu zahar si gelatina se mixeaza la viteza medie, pana cand amestecul se raceste si se formeaza varfuri. Intarirea albusurilor va dura mai mult, din cauza prezentei gelatinei, dar pana la urma se va intampla. La partea aceasta am avut emotii, dar cu rabdare am ajuns la rezultatul dorit.

 
Ciocolata se transfera intr-un castron impreuna cu 1/3 din spuma de albusuri, se amesteca pana la incorporare, apoi se adauga restul de albusuri.






Se scoate frisca din frigider, se mai mixeaza putin, apoi se adauga in crema cu ciocolata si albusuri.


Tava in care se va monta prajitura se unge usor cu ulei, apoi se fixeaza folie alimentara pe fundul si peretii acesteia, lasand folie sa atarne si in exterior.
Se decupeaza foaia de cremsnit sa se potriveasca dimensiunilor tavii si apoi se asaza peste folia alimentara.
Deasupra se niveleaza crema.


Peste crema se asaza o a doua bucata de foaie, se acopera totul cu folie alimentara si se refrigereaza pentru cel putin 6 ore.


Se pregateste glazura, amestecand zaharul pudra cu mierea si siropul din compot. Se amesteca pana se obtine o consistenta usor lichida.




Inainte de a se servi, prajitura se taie cu un cutit bine ascutit, iar bucatile se ung pe deasupra cu glazura, apoi se lasa cateva minute, pentru ca aceasta sa se intareasca.



 Sursa: The Modern Baker

9 comentarii:

  1. un deliciu nu alta...si combinatia de culori e super!!!mai ales ca ai folosit un colorant natural !!felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate nu prea m-am putut bucura de ea. De cateva zile sunt cu gatul in pioneze.:( Daaaar, m-a incurajat sa mai incerc inca o data sa fac nuga, dupa ce ma insanatosesc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. super lA TN GASES TOT CE IMI TREBUIE..KIAR VROIAM SA IMI CONFIRME CINEVA CA DIN FRISKA VEGETALA IESE MAI VOLUMINOASA DECAT DIN SMANTANA DAR AIA DIN SMANTANA E MULT MAI BUNA CA SI GUST.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu prefer frisca din smantana, nu doar pentru gust, cat pentru lipsa E-urilor, care, in cea vegetala, sunt din abundenta. In plus, frisca Hulala te lasa cu o senzatie ciudata in gura. Sotul meu a observat imediat ca e ceva ciudat in compozitie si a zis ca i s-a cam facut greata, dar sa nu te sperie reactia lui ... mancase trei bucati, pe nerasuflate :), si, in plus, a fost singurul cu aceasta reactie, din cei 11 care am servit din prajitura.. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. picatelele alea cu care ai dat forma de inimioare sunt comestibile??tot din auchan

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt decoratiuni colorate de la Orlandos, asemanatoare cu Cip-ul de alta data (binenteles nici nu se compara la gust, astora aproape le lipseste). Sunt multicolore si se gasesc la pungulite micute de vreo 50g. Sunt sigura ca le gasesti in orice magazin mai maricel.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Ruxi, am facut crema de la aceasta prajitura si impreuna cu un blat de amandina insiropat a iesit un deliciu.Am avut cev probleme cu crema asa ca poate ma ajuti te tog cu un sfat.Dupa ce am adaugat amestecul de albusuri cu gelatina si zahar ciocolata s-a branzit (taiat si intarit usor).Nu sunt chiar incepatoare dar de data asta nu inteleg ce s-a intamplat , am respectat cantitatile intocmai toate erau valabile si ciocolata era de foarte buna calitate .Am reparat amestecul de data aceasta pe bain-mare dar nu a mai iesit foarte fina.Vreau sa mai repet tortul in 2saptamaini cand ii voi lua din par finutului meu asa ca orice sfat e binevenit.Felicitari , mult success in continoare si multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena, toate aspectele prezentate de tine sunt cauzele posibile la care m-am gandit si eu. Ar mai fi unul, albusurile sa fie complet racite, la fel si ciocolata, dar presupun ca ai respectat si acest fapt. Din pacate nu stiu ce sa fi mers prost. Ma gandesc ca poate daca in prima faza pui albusurile in ciocolata lingura cu lingura, vor fi mai usor de incorporat, fara sa afecteze ciocolata.
      Eu am facut aceasta crema de 3 ori si nu am avut probleme. Imi pare tare rau ca nu iti pot fi mai mult de ajutor. :(

      Ștergere
  8. Iti multumesc pt raspunsul tau foarte prompt. Poate de data aceasta a fost ciocolata mai calda , albusurile sigur au fost reci , si nici nu am pus o treime de albusuri ca in reteta , am adaugat o lingura plina cu varf , cand am inceput sa amestec din primele secunde s-a taiat .Tin mult sa imi reuseasca deoarece am sa o folosesc iar si iar (puiului meu mic nu ii plac cremele cu unt).Am sa fiu atenta ca temperatura ciocolatei sa fie aceiasi cu a albusurilor.
    Mult succes si putere de munca.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...