sâmbătă, 8 decembrie 2012

Mascote si mini mascote, cu nuci coapte

Surpriza! Mi-am pus in gand sa deschid propria cofetarie online. Proiectul este in lucru de ceva timp, lista de produse este in formare, site-ul inca asteapta sa primeasca un nume, dar un lucru este sigur: mascotele acestea se vor afla in oferta finala.
Fie ele mari, mici sau in forma de inimioare, cu siguranta vor fi preferatele multora, asa cum si pe noi ne-au castigat iremediabil crema fina cu cacao si bucatele de nuci coapte, in coaja de ciocolata amaruie. Cine vrea sa faca prima comanda?



PS: Multumesc mami pentru reteta :*
INGREDIENTE pentru 14 bucati mari/ 55 bucati mici:
250g ciocolata amaruie (cel putin 52% unt de cacao)

CREMA:
5 oua medii
80g zahar
300g unt moale
70g zahar pudra
100g cacao
esenta de rom
100g nuca coapta
stafide, coaja de portocala (optional)

PREPARARE:
Nuca se asaza intr-o tava acoperita cu hartie de copt, apoi se coace la foc mediu, timp de 5 minute, in cuptorul preincalzit.
Cand este gata se lasa la racit, apoi se freaca intre palme, pentru a se inlatura cojitele. Se taie si se pune deoparte pentru crema.

Ciocolata amaruie se rupe bucatele si se asaza intr-o craticioara, pe bain-marie, avand grija ca fundul craticioarei mici sa nu atinga apa clocotinda din cratita mare.
Cu o pensula de patiserie (eu am folosit una din silicon) se unge cu ciocolata topita interiorul formelor de silicon, care apoi se introduc in congelator, pentru 5 minute. In acest timp, ciocolata se pastreaza pe bain-marie, caci va fi necesar si un al doilea strat de ciocolata, altfel ciocolata va plezni la scoaterea formei.
Formele unse cu 2 straturi de ciocolata se pastreaza in congelator, pana este gata crema.



Pentru crema, ouale si 80g zahar se mixeaza pe bain-marie, timp de 5 minute, avand grija ca apa sa nu atinga fundul oalei ce contine compozitia, pentru a evita ca ouale sa devina omleta.
Compozitia transformata intr-o spuma groasa se lasa la racit, in baie de apa rece.




Untul moale se mixeaza impreuna cu restul de zahar, cacaoa si esenta, urmand apoi sa includa si compozitia cu oua racita, adaugata lingura cu lingura.
La final se adauga nuca coapta.


Crema se asaza in formele de silicon unse cu ciocolata, cu ajutorul carora se introduce apoi in congelator.
Daca mai ramane ciocolata, aceasta se foloseste pentru a se unge fundul prajiturii si a inchide complet crema in coaja de ciocolata. Eu prefer sa nu adaug si acest plus de ciocolata.

Cand crema s-a intarit bine, prajiturile aflate inca in formele de silicon se pot transfera in frigider. Formele de silicon se scot inainte de a servi prajiturile, dezlipind intai usor marginile superioare, de jur imprejur.

10 comentarii:

  1. SSuperbeee!Si eu aveam in gand sa fac ceva de genu suhaida daca stii au aceeasi forma si coaja doar continutul difera! sunt divine!Bv ruxi!Sunt perfecte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este a doua oara cand ma joc cu formele de silicon unse cu ciocolata, prima data am studiat care e cea mai buna formula pentru a obtine coaja de ciocolata, iar continutul a fost crema mea preferata in materie de rapiditate in preparare: mascarpone. Binenteles, si varianta cu branza este delicioasa, potrivita mai mult pe timp de vara. Ceea ce tocmai mi-a dat o noua idee: peste cateva luni voi incerca varianta cu inghetata. :D

      Ștergere
  2. Da cu inghetata sa stii ka ar fi suuuper!inghetata de fructe!In orice caz ieri, socrumeu a ramas afis cand a vazut mascotele tale despre care credea ca sunt "suhaide" si i-am zis: "astea is mai grozave decat suhaidele intrucat au nuci coapte(fan al nucilor)"

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand vad atata ciocolata mor de pofta.O ador.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cand in cand, mai ales in zilele friguroase, ciocolata merge la fix. Pup si eu!

      Ștergere
  4. Astazi fac mascotele tale!Daca nu folosesc nuca deloc (sotul nu suporta nucile in prajituri), crezi ca va fi foarte moale crema? Mersi. Revin cu impresii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu fac azi mascotele mele. :) Stai linistita in privinta cremei, nucile nu sunt decat pentru gust, nu pentru un plus de consistenta. Ai grija ca ouale folosite pt crema sa nu fie din cele mari, maxim 60g de bucata. Mie imi place crema mai amaruie, daca o preferati mai dulce, mareste putin cantitatea de zahar pudra.
      Mult succes! :*

      Ștergere
  5. Am facut astazi mascotele, momentan sunt inca in congelator, asa ca nu le-am gustat. Insa crema a iesit delicioasa si sunt convinsa ca si ele sunt la fel. Eu nu ma pricep la facut prajturi, ori la gatit, insa reteta este atat de bine scrisa incat pana si mie, ca incepatoare, mi-au iesit bune. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.S. Am beneficiat de asistenta de la sora mea, Daniela Buzatu, pentru ca nu pera stiam cand crema de oua si zahar este gata si trebuie luata de pe baia de abur.

      Unele mascote au avut crema simpla, cu boabe de rodie in interior, in timp ce altele au avut crema amestecata cu alune. :)

      Ștergere
    2. Salut ambele surori ce ma urmaresc. :) Daniela a incercat deja mascotele si cred ca le-a facut reclama buna, iar daca a oferit si asistenta nu aveau cum sa nu iasa delicioase. Pe cat de pretentios arata, pe atat sunt de usor de realizat, nu-i asa?
      Va astept in continuare pe blog si promit ca toate retetele sa fie la fel de amanuntit exoplicate precum aceasta.

      Pupici

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...