miercuri, 18 ianuarie 2012

Chec cu mascarpone

Cu acest chec am inteles de ce in engleza sunt numite "prajituri" si dulciurile fara crema: se topeste in gura, ceea ce nici nu e de mirare, avand o gramada de unt si mascarpone. Nu te poti opri din mancat si te face sa iti doresti ca senzatia pe care o simti sa nu se opreasca niciodata. In mod clar nu este pentru cei aflati la dieta dupa sarbatori. :( Mda, bine, am mancat un colt, imi ajunge (nooot!), restul il las pentru pitici si taticul lor.
Reteta este luata de pe Joy of Baking, unul din site-urile mele preferate de "baking", apoi putin modificata.





INGREDIENTE pentru o tava de chec (29x10):
150g unt
150g mascarpone
200g zahar
1 lingurita esenta de vanilie
1 lingurita coaja rasa de lamaie
3 oua
200g faina
1/2 lingurita praf de copt
1/4 lingurita bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita sare

PREPARARE:
Untul moale se mixeaza impreuna cu branza mascarpone, pana se obtine o crema.


Se adauga zaharul, treptat, apoi ouale, pe rand, amestecand dupa fiecare. La final se adauga vanilia si coaja de lamaie.


Ingredientele uscate (faina, praf de copt, bicarbonat si sare) se amesteca, apoi se cern treptat in compozitia cu unt, amestecand dupa fiecare adaos.


Aluatul se toarna in forma unsa cu unt si tapetata cu faina, apoi se niveleaza. Forma folosita de mine a fost destul de mare pentru cantitatea de aluat, deci se pot folosi si forme mai scurte.


Se coace 50 min in cuptorul preincins, la foc mic spre mediu (177C, pentru norocosii ce au cuptor cu termometru). Daca dupa 30 de minute se observa ca incepe sa se inchida la culoare, se acopera cu folie de aluminiu.


Se lasa sa se raceasca in tava, timp de 20 de minute.
Se pastreaza cateva zile la temperatura camerei si pana o saptamana daca este refrigerat.



7 comentarii:

  1. Interesant e checul,imi place!!!O seara frumoasa!!P.S.Am la mine pe site un premiu pentru tine!!

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte bun, deja l-am terminat. Merci de premiu (nu stiu care-i treaba cu premiile astea, multumesc ca-mi oferi ocazia sa aflu). Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Ruxi, ieri am facut acest chec si a iesit super bun. Foarte gustos, pufos, delicios! Am de gand sa trec in liga superioara si sa incerc un cheesecake, dar inca nu m-am hotarat! You're an inspiration :) si nu e doar un cliseu! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rodica, ma bucur ca imi impartasesti gusturi si l-ai apreciat.
      Succes cu cheesecake-ul! Sunt sigura ca, dupa ce il vei pregati, vei zambi realizand cat de simplu este, cat despre rezultat, mereu delicios.
      Multumesc pentru mesaj si randurile frumoase. Te astept sa revii, cu drag.

      Pupici!

      Ștergere
  4. Am facut si eu aceasta reteta azi. Sunt dezamagita. Din cauza ca are foarte mult unt, da senzatia de uleios. Tot din acest motiv este si destul de gretos. Nu o sa-l mai fac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc pentru impresii. Imi pare rau ca aceasta reteta nu a fost pe gustul dumneavoastra.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...