marți, 19 iulie 2011

Mini-savarine cu pesmet

In acest weekend am facut pentru prima oara inghetata si m-am hotarat ca restul de frisca din cutia de 1kg sa o includ in desertul preferat al copilariei mele ... savarine cu pesmet, reteta laudata de prietene si pusa prima oara in opera AICI. Bineinteles, nimic nu seamana perfect cu gustul copilariei dupa atatia ani, dar aceste savarine mi l-au amintit intr-o masura multumitor de mare.
Piticilor mei le-au placut si lor, asa ca le vom incerca si cu alte ocazii. In plus, sunt usor de facut, mai ales cand primesti ajutor ... :) C :*



INGREDIENTE ALUAT pentru 12 buc:
3 oua
un praf de sare
50g zahar
35g pesmet
15g faina

SIROP:
100g zahar
200ml apa

+ 250g frisca
1 plic intaritor frisca
2 plicuri zahar vanilat
1/2 plic Tort Gelee rosu

PREPARARE:
Pentru aluat, ouale se bat spuma tare impreuna cu sarea, se adauga zaharul si se amesteca pana se obtine o consistenta potrivita pentru bezele.


Galbenusurile se adauga in albusuri, pe rand, amestecand bine dupa fiecare.
Faina se amesteca impreuna cu pesmetul, apoi se mixeaza in compozitia anterioara, care apoi se imparte in forme de briose (unse cu unt sau pregatite cu hartie speciala).


Savarinele se coc 20-30min (sau pana trec testul scobitorii), la foc mic, in cuptorul preincins.
Eu am dat cuptorul la foc mijlociu, am deschis cuptorul dupa 15min si imediat le-am vazut cum se dezumfla.
Cand sunt gata se lasa sa se raceasca in forme, apoi se indeparteaza cu grija hartia speciala pentru briose.


Pentru sirop, zaharul se caramelizeaza intr-o olicica mica, amestecand continuu, iar cand este gata topit se adauga apa.
Cand apa va intra in contact cu zaharul fierbinte se vor ridica multi aburi, deci ... grija mare si continuati sa amestecati.
Siropul rezultat prin topirea zaharului caramelizat in apa se lasa la racit. Pentru a grabi procesul, olicica se poate aseza in apa rece.


Savarinele se asaza cu partea mai mare/intinsa in jos, se taie in jumatate pe orizonatala, apoi se insiropeaza abundent.

Se prepara gelatina Tort Gelee si se repartizeaza pe capacelele savarinelor, cat timp este inca fierbinte (altfel se intareste).
Odata intarita gelatina, capacelele se ridica usor, iar partea inferioara a savarinelor se acopera cu frisca batuta tare.
Capacelele se reaseaza, cu grija, peste frisca.

Se refrigereaza pana la momentul servirii.

Un comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...